Регистрация

Производителят на Ray-Ban купува GrandVision за 8 млрд. долара

Автор: Йорданка Веселинова 01 август 2019

След сделката EssilorLuxottica затвърждава позицията си на глобалния пазар на очила и рамки

Фотограф: © В© Kai Pfaffenbach / Reuters

Френско-италианската компания EssilorLuxottica купува холандския си конкурент GrandVision за 7.3 млрд. евро (8.1 млрд. долара). Така компанията за слънчевите очила Ray-Ban и Vision Express се обединяват под една марка, пише Bloomberg. Самата Essilor купи италианската Luxottica, произвеждаща Ray-Ban, преди две години и половина за 22.8 млрд. евро.

Сделката

Френско-италианската компания ще плати най-малко по 28 евро за акция за приблизително 77% от дела на инвестиционното дружество HAL, което държи GrandVision
и е собственост на холандския милиардер Ван дер Ворм. Цената е с 33% по-висока от тази, на която се търгуваха книжата, ден преди да се появи информация, че двете компании водят преговори. Тогава компанията се оценяваше общо на 5 млрд. евро.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души