С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Pfizer и Mylan обединяват бизнесите си за патентоване на лекарства

Автор: Пламена Кацарова 31 юли 2019

Mylan ще държи малко над 40% от новосъздадената компания, а акционерите на Pfizer - 60%

Американският фармацевтичен гигант Pfizer ще комбинира патентния си бизнес с този на холандския производител на генерични лекарства Mylan, съобщава Financial Times, позовавайки се на свои източници. Сделката ще се осъществи чрез размяна на акции, при която акционерите на Mylan ще получат малко над 40% от новосъздадената компания, а акционерите на Pfizer - 60%. Американският гигант ще получи и близо 12 млрд. долара от продажбата на дълг. Новата обединена компания може да има годишни продажби на стойност над 20 млрд. долара.

Консолидация на пазара

Сделката се случва в момент, когато големите фармацевтични компании са заплашени от загуби заради патентни защити и по-ниските цени на лекарства, предлагани от конкуренцията.
Големите фармацевтични компании все повече залагат на сливания и придобивания през последните години, за да се освободят от неосновни активи или за да купят иновативни производители на лекарства. Това се случва поради факта, че собствените им продукти са близо до загуба на патентна защита. Същевременно всички големи компании се фокусират върху това да станат една от трите най-големи в категориите, в които оперират.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Контрабандата на цигари достигна най-ниското ниво от девет години Премиерът Бойко Борисов предупреди лекарите да не пишат фалшиви болнични
Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията