Регистрация

"Кока-Кола ХБК" спира да продава Lavazza само две години след като взе марката

Автор: Мара Георгиева 05 юли 2019

Раздялата ще стане на 15 септември, а дистрибуцията на италианското кафе вероятно ще се върне към "Софсток"

Фотограф: Анелия Николова

Групата "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" и Lavazza обявиха, че преустановяват сътрудничеството си на всички пазари, на които си партнират, включително и българския. Договори за дистрибуция между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" има още в Гърция, Швейцария и Унгария.

В официалното съобщение не се посочват причините за това решение. Раздялата за България ще е факт от 15 септември.

Видимо е, че партньорството за България продължи под три години. Според източници от пазара тук "Кока-Кола" не е успяла да задържи през договор клиентите заведения, така продажбите на Lavazza са намалели и за компанията продуктът не е бил печеливш. Затова почти сигурно Lavazza ще се завърне към многогодишния си дистрибутор - фирма "Софсток" на Мирослав Печев. Напоследък той често влиза в публичното внимание с други сделки - като "Гранд хотел България" и голфа до Елин Пелин.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души