Регистрация

"Белла България" купи унгарската Marathon Foods за 12 млн. лв.*

Автор: Мара Георгиева 21 май 2019

Сделката ще позволи на българското дружество да продава в McDonald’s, BurgerKing, Aldi, Tesco и др.

Част от продуктовата гама на Marathon Foods
[Marathon Foods Ltd]

"Белла" купи унгарския производител и доставчик на храни Marathon Foods. Сделката е за 12 млн. лв. и с нея българската компания дава заявка за активно присъствие на пазарите в Западна Европа, съобщиха официално от дружеството.

* На 4 януари 2021 г. в редакцията пристигна писмо от Димитриос Ладас - управляващ директор на Marathon Foods. В него той заявява, че Marathon Foods не е закупена от "Белла", че сделката е била само за някои машини и за отдаване под наем на част от фабриката до 1 юли 2020 г. и че Marathon Foods все още съществува и работи като компания. След запитване до "Белла България" на 5 януари 2021 г. от българската компания изпратиха официално становище, в което потвърждават, че никога не са придобивали Marathon Foods като юридическо лице и че са придобили производствени линии и техническо оборудване, както и че са наели фабрични площи заедно със свързана инфраструктура. Първоначалният текст от 2019 г. е подготвен въз основа на официално съобщение от българското дружество.  

Продавачът

Marathon Foods Ltd, която е учредена през юли 1991 и оперира на пазара от 1992 г., е производител и дистрибутор на бързо замразени храни. Производството е в завод в град Сентендре, близо до столицата Будапеща.

Дружеството оперира в няколко категории: парти и снакс продукти (мини хотдог и др.), пролетни рулца с различни пълнежи (зеленчуци, пилешко месо, пуешко месо, свинско), щрудели и други десерти, хамбургери и кюфтета, продукти на скара (сувлаки, гирос и др.), рибни предложения (октоподи, скаради).

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души