С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"БиЕй глас България" излезе на печалба през 2018 г.

Автор: Иглика Филипова 10 май 2019

Бившите стъкларски заводи "Дружба" са увеличили приходите си след смяната на собствеността

Фотограф: Красимир Юскеселиев

Производителят на стъклен амбалаж "БиЕй глас България", както от година се нарича бившата публична компания "Дружба стъкларски заводи", излиза на значителна печалба през 2018 г., след като година по-рано отчете загуба. Основната причина за подобрението е, че за разлика от 2017 г. миналата година не е имало големи обезценки. Дружеството обаче е успяло също да повиши приходите си с двуцифрен процент, както и да оптимизира разходите си. Очакванията за тази година са продажбите да продължат да нарастват.

Продажби

Година след като в началото на 2017 г. гръцката група Yioula продаде бизнеса си с амбалажно стъкло, включително българската компания, на португалската BA Glass заради натрупани дългове, "БиЕй глас" е увеличила приходите си с близо 12% - до 246.6 млн. лв., показва отчетът за 2018 г. (виж таблицата). Над две трети от продажбите са били на външния пазар. Дружеството изнася продукцията си в над 20 страни в Европа, като основните пазари са Гърция, Румъния, Обединеното кралство, Италия, Сърбия и др. В двата завода на компанията (в София и Пловдив) през миналата година са произведени 334 хил. тона стъклени опаковки, което е ръст от 3.3% на годишна база. От доклада на ръководството става ясно, че това не е резултат от увеличение на капацитета, а се дължи на по-добрата ефективност на производството.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София