Регистрация

Сладолед за големи

Автор: Мара Георгиева 13 април 2019

Деян Тошев и Албена Стоянова започват експеримента с алкохолния сладолед през юли миналата година

Фотограф: Велко Ангелов

Сладоледи "Скреж" със съдържание на алкохол. Зад комбинацията стоят деловите партньори Деян Тошев и Албена Стоянова от София. И двамата са без специално кулинарно образование, но общият им стаж като професионални готвачи е близо 20 години. Проектът е нов – от лятото на миналата година. И предприемачите нямат идея да го разрастват в индустриални размери.

Дуетът зад сладоледа

Албена Стоянова е завършила гимназия за изобразително изкуство и дизайн и "Културология" в СУ "Св. Кл. Охридски". Помагала временно в заведение на свои познати, но кулинарията я увлича, след като натрупва опит, работи като главен сладкар на голяма верига ресторанти. А преди две години отваря в София свое ателие за поръчка на сладкиши и солени продукти под името "Работилничка за сладки моменти".

Деян Тошев е с техническо образование, но вече 12 години е в ресторантьорския бранш като главен готвач и мениджър в различни заведения.

С 500 лв. начален капитал

Сладоледите "Скреж" са предшествани от експерименти със скрежина (полузамразена напитка) с алкохол, както и от сладолед с шоколад, уиски и пушен бадем, който Албена Стоянова приготвя и предлага като десерт в заведението, в което работи. Той дава идея за първия общ фирмен продукт.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души