С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Ненко Трифонов: Планираме около 1 млн. лева инвестиции в животновъдната ферма

Автор: Мара Георгиева 06 февруари 2019

Носителят на отличието "Млад фермер на 2018" на фондация "Еврика" пред "Капитал"

Фотограф: Георги Кожухаров

Ненко Трифонов е бакалавър по "Агрономство – полевъдство" и магистър по "Агробизнес" от Аграрния университет в Пловдив. Регистрира се като земеделски производител през 2004 г., когато е още студент, и става част от фамилния бизнес в областта на селското стопанство. Създава модерна кравеферма в гр. Баня, Пловдивска област, а по-късно затваря цикъла с преработката на мляко и месо и производството на млечни и месни продукти в предприятия в село Ведраре, община Карлово. Ненко Трифонов получи отличието "Млад фермер на 2018 г." на фондация "Еврика", което се връчва за 28-а поредна година. Ограничителното условие е номинираните да не са по-възрастни от 35 години.

Защо решихте да се занимавате със земеделие, колко е голямо вашето стопанство?
- Цялото ми семейство се занимава със земеделие от 15 години, насочихме се към отглеждането на животни, пшеница, слънчоглед, царевица, различни бобови култури. Отрасълът е добре субсидиран в България. Аз се занимавам с животновъдство, а с отглеждането на земеделски култури се занимават родителите и роднините. Моята ферма е по-скоро голяма - отглеждаме 1000-1100 крави, 280 бивола, около 750 – 800 дойни говеда. Деветдесет процента от кравите са вносни – от Германия и Дания. Добиваме около 30 литра мляко от глава животно на ден. Във фермата има изградена инсталация за електроенергия от биогаз, инвестицията е за около 3 млн. лв. Изпълнили сме четири проекта по мярка 121 от Програмата за развитие на селските райони, направили сме инвестиции в оборудване за около 3.5 млн. лв., от които 1.7 млн. лв. са субсидиите, а останалото е финансирано чрез кредити.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София