Производители

Загърни се с "Шевица"

Мара Георгиева 20 януари 2019, 12:00

Преди шест години везаната риза на един сервитьор в Мелник поражда спонтанния интерес на Гергана Станкова към българските шевици. Изработва първата си колекция от шалове през декември 2013 г. по-скоро като хоби. Серията съдържа 10 модела по 10 броя, в които тя и съпругът й Петър Станков влагат 1000 лева собствени средства. Фигурите върху първите тъкани са напечатани в Пловдив. Очакванията на семейството съвсем не са големи, но стоте шала са продадени за месец с помощта на Фейсбук.

Днес шаловете с марката "Шевица" (Shevitza), които предлагат различен прочит на фолклора, са познати и зад граница (виж карето), а семейната фирма "Проспър България", която стои зад бранда, отчита ръст на продажбите.

Началото

Гергана Станкова е завършила графичен дизайн в Прага, а съпругът й Петър е доктор от Англо-американския университет в Прага. Връщат се в България, след което тя започва работа като арт директор в рекламна агенция, а той е преподавател в УНСС.

Конкретната идея за шаловете "Шевица" се ражда неочаквано, но интересът към собствен бизнес е предвидим.

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK