С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Загърни се с "Шевица"

Автор: Мара Георгиева 20 януари 2019

Шаловете на Гергана Станкова се продават в Цюрих, Прага, Лил, Москва, Лос Анджелис, Мелбърн

Фотограф: Цветелина Белутова

Преди шест години везаната риза на един сервитьор в Мелник поражда спонтанния интерес на Гергана Станкова към българските шевици. Изработва първата си колекция от шалове през декември 2013 г. по-скоро като хоби. Серията съдържа 10 модела по 10 броя, в които тя и съпругът й Петър Станков влагат 1000 лева собствени средства. Фигурите върху първите тъкани са напечатани в Пловдив. Очакванията на семейството съвсем не са големи, но стоте шала са продадени за месец с помощта на Фейсбук.

Днес шаловете с марката "Шевица" (Shevitza), които предлагат различен прочит на фолклора, са познати и зад граница (виж карето), а семейната фирма "Проспър България", която стои зад бранда, отчита ръст на продажбите.

Началото

Гергана Станкова е завършила графичен дизайн в Прага, а съпругът й Петър е доктор от Англо-американския университет в Прага. Връщат се в България, след което тя започва работа като арт директор в рекламна агенция, а той е преподавател в УНСС.

Конкретната идея за шаловете "Шевица" се ражда неочаквано, но интересът към собствен бизнес е предвидим.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Износът на стоки нараства с едва 1% през третото тримесечие Слабият темп идва от спад на износа на пшеница, горива и мед към други държави - членки на ЕС
Ново място: Смесен магазин "Зоя" Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"