Регистрация

Производителят на Corona инвестира 4 млрд. долара в компания за напитки с марихуана

Автор: Капитал 17 август 2018

Constellation Brands се насочва към сделката, защото потреблението на бира в САЩ намалява

Reuters

Компанията Constellation Brands, която произвежда световноизвестната марка бира Corona, инвестира 4 млрд. долара в канадската Canopy Growth, едно от водещите имена на потенциалния пазар за напитки, съдържащи марихуана.

Причините

Една от причините според Wall Street Journal е, че като цяло потреблението на бира в САЩ намалява и потребителите се насочват към вино, спиртни и безалкохолни напитки. Constellation не планира да предлага "течна марихуана" на американския пазар, докато няма легализация на цялата територия на страната, но може да започне подобен бизнес в Канада през 2019 г.

Средствата трябва да бъдат вложени за три години - срокът, в който делът на американците в канадската компания ще се увеличи от 9.9 на 38%. Сделката включва и опция за бъдещи инвестиции от 5 млрд. долара, което може да увеличи собствеността до повече от 50%. Това веднага повиши цената на акциите на Canopy Growth с над 30%.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души