Регистрация

Heineken купува 40% от най-големия играч на пазара на бира в Китай

Автор: Цветан Кръстев 06 август 2018

Вторият най-голям производител на бира в света придобива дял за 3.1 млрд. долара в собственика на китайската CR Beer

Reuters

Вторият най-голям производител на бира - Heineken, придобива дял за 3.1 млрд. долара в собственика на китайския конкурент China Resources Beer. Heineken ще контролира 40% от CRH и по този начин ще разпространява едни от най-популярните марки бири на разрастващия се пазар в Китай, съобщава Reuters.

Амбициите на Heineken в Китай

Сделката ще помогне на производителя на местната популярна бира Snow – CR Beer, да утвърди присъствието си на големите пазари в индустрията, когато търсенето в Китай намалява.

"Целта ни е да заемем лидерска позиция в страната през следващите от 5 до 10 години", коментира изпълнителният директор на CR Beer Хоу Сиаохай в петък.

Snow генерира 90% от продажбите на китайската група, като бирата се разпространява единствено в страната. Чрез споразумението CR Beer се надява да се възползва успешно от глобалната мрежа на Heineken и да продава продуктите си в чужбина.След обявяването на сделката в петък цената на акциите на CR Beer скочи с 10%, а стойността на книжата на Heineken се покачи с 2%.

През последните години Heineken изпитваше трудности да конкурира успешно доминантните играчи в сектора в Китай като най-големия производител на бира в света ABInBev и датската компания Carlsberg.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души