Регистрация

Roobar: Раздялата

Автор: Силвия Радославова 27 юли 2018

Яни Драгов изкупи изцяло "Роо брандс" от двамата си съдружници

Фотограф: Цветелина Белутова

Ул. "Парчевич" 48, края на 2010 г. В семейния био магазин на Калин и Анита Класанови My organic market е обособен малък кът за приготвяне на био курабийки, сурови десерти и крекери. Създател на рецептите е Анита Класанова, а с тази малка пекарна семейството прави първата крачка към една голяма предприемаческа мечта. Две години по-късно те влизат в партньорство с търговеца на био храни Яни Драгов и тримата започват производство на сурови био барчета под марката Roobar и различни видове курабийки. През компанията "Смарт органик" Драгов е мажоритарен собственик с дял от 51%, а Класанови миноритарни с 49% дял.

Към този момент на пазара на здравословни био десерти не се предлагат почти никакви алтернативи в опаковка за бърза консумация и компанията бързо привлича симпатиите на българските потребители, интерес има и на външни пазари. През 2017 г. оборотът на компанията производител "Роо брандс" вече е 9 млн. лв., а изделията се изнасят в над 50 държави (виж карето). Въпреки контекста на тези добри финансови резултати налагането на марката в глобален план и нейното динамично развитие от 2012 г. насам през миналата седмица собствениците на "Роо брандс" обявиха, че се разделят като съдружници. Анита и Калин Класанови излизат от компанията, продавайки своите дялове на "Смарт органик", която сега става едноличен собственик на дружеството.

Целият текст е тук.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души