С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Nestle загуби битката за патента за формата на Kit Kat

Автор: Кристиян Стефанов 26 юли 2018

Решението на Европейския съд слага край на поредния скъп спор в сектора

Фотограф: Denis Balibouse

След 16 години съдебни битки с Европейския съд желанието на Nestle да патентова формата на десерта Kit Kat беше отхвърлена. Според производителя на Kit Kat формата с четири реда шоколадови блокчета е маркова за техния продукт и трябва да бъде защитена от съда.

Решението на Европейския съд е финално и бележи края на дълга и скъпа битка за патенти между най-големите производители в Европа.

Историята

Още преди години, без конкуренция, Kit Kat получи патент за формата с четири блокчета, но условие на патента беше логото на компанията да присъства върху всяко блокче. Това не беше достатъчно за Nestle и през 2002 г. подаде заявка за патент над трапецовидната форма на блокчетата. Четири години по-късно Nestle получи патента, но той беше обжалван от Mondelez - компанията, собственик на Milka, Oreo, Toblerone, Leo и Cadbury.

Поради обжалването съдът принуди Nestle да докаже, че формата на Kit Kat е разпознаваема във всяка една европейска страна. Данните за Белгия, Ирландия, Гърция и Португалия не се появиха и се наложи Европейският съд да отхвърли европейския патент на Nestle. Въпреки решението на съда се очаква да започнат преговори за национални патенти в отделните държави.

Целият текст е тук.

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София