С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Дрехи на склад

Автор: Кристиян Стефанов 04 юни 2018

Конкуренцията в търговията с облекла е ожесточена, но не всички компании успяват да се справят с бързите промени

Reuters

Конкуренцията в търговията с дрехи е свирепа и безкомпромисна. В момента обаче най-голямата пречка пред лидерите в сектора е липсата на гъвкавост в производството. Първото тримесечие на 2018 г. се оказа тежко за водещи компании като H&M и Gap Inc. Още преди него беше уволнен и изпълнителният директор на Gap, а от началото на годината акциите на компанията се сринаха с почти 15%. Същевременно Inditex, компанията майка на Zara, която избра отрано да се адаптира и подобри услугите си, краде все по-голям дял от пазара.

Какво се случи с Gap?

Собственикът на eдноименния бранд, както и на Banana Republic и Old Navy, далеч не е нов в бизнеса. Компанията се наложи на пазара още през 90-те, когато беше една от първите, които усилено инвестираха в марковите си магазини. Оттогава обаче мина време и в много отношения Gap не успява да адаптира бизнес модела си спрямо новите желания на потребителите. Резултатът от това е бавна поточна линия, която трудно се нагажда според търсенето и оставя купища непродадени дрехи.

В Gap дори и ценовата политика не помага. Тъй като компанията е силно фокусирана върху американския пазар, цените й са високи за европейските потребители. Това води до 270 затворени магазина на Banana Republic и Gap през 2017 г. и голямо отписване на активи.

Целият текст е тук

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София