Регистрация

Heineken обмисля продажба на китайския си бизнес

Автор: Капитал 12 март 2018

Местната China Resources търси разширение към премиум сегмента

Фотограф: Reuters

Холандският пивоварен гигант Heineken може да продаде бизнеса си в Китай, пише Reuters. Местната компания China Resources Beer Holdings вече е в разговори за придобиването на бизнеса на Heineken, като според данните на агенцията сделката може да бъде за над 1 млрд. долара. China Resources, която е най-големият производител на бира в страната, иска да закупи марките на Heineken в региона, за да ускори налагането си на пазара, особено в премиум сегмента.

Новината за разговорите между двете компании идва в момент, в който пивоварните гиганти като Heineken, AB InBev и Carlsberg влизат във все по-агресивна конкуренция с местните компании на бързоразвиващите се пазари. В момента Китай е най-големият пазар на бира в света по обем. Брандът на China Resources – Snow, е най-масово продаваната бира в света, макар да се предлага почти изцяло в Китай.

Според един от източниците на Reuters сделката би обхващала три пивоварни – в Гуандун, Хайнан и Джъдзян.
Възможно е сделката да стане и чрез размяна на акции. Отново според източниците на агенцията преговорите са далеч от приключване и могат да завършат с неуспех. За момента и двете фирми отказват коментар.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души