С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Булгартабак" печели повече от сирене и телевизори, отколкото от цигари

Автор: Десислава Николова 08 март 2018

Приходите на холдинга са се увеличили основно заради вливането на магазините "Техномаркет" в групата

Фотограф: Надежда Чипева

"Булгартабак холдинг" започва да измества фокуса си от производство и продажба на цигари към хранителната индустрия и продажбата на електротехника, показва консолидираният отчет на дружеството за последното тримесечие на миналата година.

Продажбите на млечни продукти с бранда "Лакрима" и на електроуреди в магазините "Техномаркет" вече формират близо 40% от приходите на холдинга. Приходите от продажба на тютюневи изделия намаляват от 321.4 млн. лв. на 241.7 млн. лв. и вече не заемат над 95% от продажбите на холдинга. За сметка на това положителните резултати се дължат на включването на нови компании в групата, като основният дял се пада на "Техномаркет България". Мажоритарният дял във веригата беше придобит през второто тримесечие от дъщерното дружество на холдинга – цигарената фабрика "Благоевград БТ".

Така според отчета увеличението на продажбите на компанията е със 17% от 335 на 392 млн. лв., а ръстът на печалбата с 265%, тъй като при загуба от над 19 млн. лв. през 2016 г., през миналата година холдингът е на печалба от 31.8 млн. лв.

Защо холдингът диверсифицира

Причината за рязката смяна на посоката е, че през май миналата година свързваният с депутата от ДПС Делян Пеевски холдинг продаде основните търговски марки за цигари на международния концерн British American Tobacco. В момента ВАТ притежава правото да ги произвежда и продава в България, Русия и Адриатическия регион. В рамките на тази и следващата година тези марки ще бъдат произвеждани в благоевградската фабрика на дружеството.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София