С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Отново са открити растителни мазнини в маслото

Автор: Мара Георгиева 24 октомври 2017 , 1 коментар

Пореден тест на "Активни потребители" показва фалшификации при млечни продукти

Фотограф: Анелия Николова

В три от десет изследвани търговски марки масло е открито нерегламентирано влагане на растителни мазнини. Три от продуктите съдържат и алергена натамицин (Е235), който не е разрешен за употреба в маслото. Това показва нов тест на неправителствената асоциация "Активни потребители". Продуктите са закупени от търговски обекти в Несебър и Бургас през август 2017 г., а изпитването е направено през август – октомври 2017 г.

Вместо мляко

Растителни мазнини са открити в 10-грамови продукти с надпис Butter, върху чиято опаковка пише "Маркенбугер" ЕООД, а върху кашона им - "Милтекс КК" ЕООД – Варна, и в два продукта от 125 грама с марките "Чепеларе" и "Хранинвест", произведени от "Хранинвест" ЕООД, с. Кичево, област Варна. Количеството на използваните в тях немлечни мазнини варира от 40% до 60% спрямо общата масленост, показва изследването на "Активни потребители".

При двете марки на "Хранинвест" е установено и влагане на големи количества вода, което не само е търговска измама, но и значително влошава качеството на храната, коментират от неправителствената организация. Според експертите допълнителната вода в маслото увеличава вероятността от развитие на патогенни микроорганизми, както и на окислителни процеси, водещи до натрупване в продукта на токсични и канцерогенни съединения.

Целият текст и таблицата са тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Иво Димитров: Пазарът на кафе е 420 млн. лв. Очакваме да порасне с 6% тази година Директорът "Алкохолни напитки и кафе" в "Кока-Кола ХБК България", пред "Капитал"
Е-търговията: по-глобална, по-зелена и по-мобилна Онлайн продажбите по света растат бурно, а очакванията са към 2025 г. да са 25% от всички на дребно