Регистрация

Платформа свързва микропроизводители и търговци на занаятчийски храни

Автор: Мара Георгиева 09 октомври 2017

Част от предприемачите са започнали своя малък бизнес като личен бунт срещу системата

Фотограф: Анелия Николова

Фондация "ЛокалФууд.Бг" създаде нова платформа - community.localfood.bg, която свързва микропроизводители на земеделски продукти и занаятчийски храни с потребители и търговци.
"Платформата в момента събира регистрации. Тя ще бъде алтернатива на групите във Facebook, създадени в опит да бъдат намерени доставчици на местни и чисти храни. Ако търговец се интересува от хляб с квас например, чрез платформата ще може да намери подходящи производители", обясни Гергана Кабаиванова, управител на фондацията. По думите й сайтът позволява на регистриралите се участници да създават групи - нещо подобно на онлайн хранителни кооперативи, а след време ще заработи и като онлайн магазин, позволяващ директни покупки от производители.

Продажбите растат, проблемите не намаляват

Законодателството не дава дефиниция за храните, произведени от малки производители чрез ръчни технологии и в микроколичества. "Наричаме ги занаятчийски, но те могат да бъдат наречени също фермерски, местни, добри храни", коментира Гергана Кабаиванова по време на конференция за "Предизвикателствата на пазара за занаятчийски храни" .

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души