Регистрация

"Филикон-97" решава кадровия си проблем с наемане на пенсионери

Автор: Михаил Ванчев 27 септември 2017 , 1 коментар

От производителя на консерви твърдят, че няма да има разлика в заплащането спрямо по-младите работници

Фотограф: Надежда Чипева

Едно от най-големите консервни предприятия в България - пловдивското "Филикон-97", сменя подхода си за търсене на нови работници, като ще наеме в цеховете за производство на лютеница само жени над 55 години. От 2005 година компанията почти е удвоила персонала си – от 114 души преди 10 години до 215 души през 2016 г. Консервното предприятие се нуждае от още 20-25 работнички, но заради липсата на кадри от компанията се насочват към по-висока възрастова група.

"Новите ни работници ще са жени в третата възраст, защото те имат домашния опит в приготвянето на консерви и няма да им е чуждо това, което ще правят тук. Ще работят на линията за производство на консерви, където се изисква и женска сръчност", каза за "Капитал" Иван Калибацев, търговски и маркетингов директор на "Филикон-97". Досега почти никое предприятие в региона не се е досетило да се обърне към хората от третата възраст, включително и към бившите си работници и служители, за да ги покани отново на работа.

Отворено за кандидати

"Всеки ден имаме отворени врати за кандидатките, за да видят какво точно ще работят. Не искаме да правят неща, които са им свръх силите, или просто не им харесва да работят на смени, или в такъв вид производство като нашето. Не искаме новите ни работнички по никакъв начин да се чувстват експлоатирани заради възрастта си и не слагаме никакви граници – до толкова години. Чухме коментари, че искаме пенсионери, защото са "по-евтини" и едва ли не ще им плащаме по-малко. Нямаме намерение да делим работниците си по възраст. Заплатите на новите ни работнички, да кажем, на 65 или 70 години ще бъдат толкова, колкото и на работничките, които са на 25 години. Но се съобразяваме с техните възможности – ако видим, че им е тежко на една позиция, веднага търсим друга, където трудът им да е по-ефективен", казва Калибацев.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души