Регистрация

"Разреждат" върховете на шоколади Toblerone във Великобритания

Автор: Регал 09 ноември 2016

Производителят Mondelez International обяви, че променя формата на лакомството, разширявайки разстоянията между триъгълните формички, за да могат някои супермаркети във Великобритания да продават на по-ниски цени

Повече долини и по-малко шоколадови върхове - производителят на швейцарските шоколади Тоблерон (Toblerone) обяви, че променя формата на лакомството, разширявайки разстоянията между триъгълните формички, за да могат някои супермаркети във Великобритания да продават на по-ниски цени, информира БТА, като цитира "Асошиейтед прес".

Производителят "Монделийз интернешънъл" (Mondelez International) посочи, че решението е свързано с ценовите цели на магазините "Паундленд" (Poundland) и други вериги, продаващи стоки на ниски цени, и няма нищо общо с вота на Великобритания за напускане на ЕС.

Промяната, която е насочена само към Обединеното кралство, предвижда намаляване на грамажа на шоколадите, продавани в такива търговски вериги, от 170 до 150 грама, каза говорителката на компанията Хайде Хауер.

Характерните опаковки от по 100 грама и продуктите за други търговци няма да бъдат засегнати.

"Монделийз" изнася шоколадите Toblerone в 120 страни от швейцарския си завод в Берн, като продажбите се извършват основно в безмитни магазини, отбелязва Ройтерс.

Тази година захарта поскъпна с около 45 процента, цените на млякото също започнаха да се повишават, стимулирани от засиленото търсене и намалялото предлагане в ЕС. Какаото тази година поевтинява, но остава на сравнително високо ценово равнище, след като в края на миналата година достигна над четиригодишен максимум.

Според икономисти обезценяването на британската лира след вота за Брекзит през юни (с 19 на сто спрямо долара и с 16 на сто спрямо еврото) ще доведе до повишаване на цените във Великобритания въпреки ожесточената конкуренция между супермаркетите.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души