Регистрация

Автомобилопроизводители във Великобритания местят изследователските си центрове в Източна Европа

Автор: Регал 19 септември 2016 , 2 коментара

Целта е компаниите да намалят разходите и да запазят свободния достъп до европейските пазари

Автомобилопроизводителите във Великобритания местят изследователските си центрове в Източна Европа, след като британците решиха страната им да напусне ЕС. Целта е компаниите да намалят разходите и да запазят свободния достъп до европейските пазари, съобщи БТА, като цитира британския вестник "Гардиън".

Компаниите за наемане на персонал търсят квалифицирани служители и висши ръководни кадри, които да управляват екипите за изследвания и развитие в Румъния, Унгария и България, уточнява изданието.

Компанията за набиране на служители DHR International, която има офиси в 25 страни, отбелязва, че вълната към Източна Европа се е засилила след референдума през юни, тъй като компаниите обмислят колко ще им струва оставането във Великобритания.

Фирмата направи този коментар след като японското правителство изпрати писмо, в което посочва, че компаниите с централи във Великобритания ще бъдат принудени да обмислят преместване на някои или всички производства на континента, ако Великобритания не постигне споразумение с Брюксел, което да включва свободен достъп до пазара и свободно движение на работна сила.

DHR отбелязва, че квалифицираните работници са с 40 процента по-евтини в Източна Европа. Автомобилните компании също така обмислят преместването на ръководния британски персонал, допълва DHR.

Jaguar, Audi и Renault вече откриха заводи в Източна Европа, като към тях се присъединиха и много конкурентни компании, които искат да се възползват от големия брой квалифицирани служители.

По данни на ЮНЕСКО процентно България е на второ място след Германия по завършили машиностроене. Renault има добре развити тестови, дизайнерски и инженерингови центрове в Румъния. Компанията инвестира над 2,3 милиарда евро и дава работа на над 16 000 души в страната.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души