Регистрация

"Слънчо" ще изнася детски храни в региона

Автор: Капитал Daily 16 март 2016
Това ще стане с проект по програма "Конкурентоспособност и иновации", който е на стойност 1.6 млн. лв.

Фотограф: Надежда Чипева

"Слънчо" е емблематичен български производител на детски храни. Все още е и единствен в страната, който прави инстантни и диетични храни на зърнена основа. Фабриката на компанията се намира в индустриалната зона на Свищов и се простира на площ 17 680 кв.м. В нея има мелница, цех за екструдирани продукти, инсталация за детски и стерилизирани храни, лаборатория, складови помещения и други. Предприятието има достъп до шосеен, железопътен и речен транспорт, което му дава гъвкавост за дистрибуцията на суровини и храни, а също така е и предпоставка за лесен достъп до вътрешния и външните пазари. Друго предимство на "Слънчо" е това, че се намира в близост до житницата на България - Добруджа, откъдето идват основните суровини за производството.

През миналата година "Слънчо" има 20.7% ръст на приходите до 4.7 млн. лв. и скок на печалбата до 1.1 млн. лв. От отчета му се вижда, че са произведени над 217 тона детски инстантни храни, 125 тона стерилизирани храни, 315 тона пшенични пръчици и отделно се пакетират овесени ядки, грухана пшеница, брашна, трици. Това означава, че средномесечно предприятието прави по 17 хил. тона детски храни, 26 хил. тона пшенични пръчици, 7200 тона месечно стерилизирани храни, пюрета, нектари.

През миналата година 100% от приходите идват от вътрешния пазар, като големи дистрибутори за компанията за "Бебелан" и "Лидл България". Възможностите на предприятието обаче не се изчерпват само с пазара в България. С модернизиране на производството, планирано да се извърши тази година, "Слънчо" се надява да успее да продава и навън. Това ще стане с проект по програма "Конкурентоспособност и иновации", който е на стойност 1.6 млн. лв. и предвижда покупката на нова техника, която ще увеличи производствения капацитет и ще снижи производствените разходи. Така "Слънчо" ще може да поема и по-големи поръчки за детски храни.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души