Регистрация

"Агрия груп" купува "Кехлибар"

Автор: Капитал Daily 15 март 2016
Базираната в Лясковец компания ще е първата за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фотограф: Анелия Николова

Един от най-големите представители на земеделския сектор – "Агрия груп холдинг", е на път да порасне с още една компания, по информация на "Капитал Daily". Преди дни групата съобщи, че е сключила рамково споразумение за придобиването на базираната в Лясковец "Кехлибар". Дружеството се занимава с изкупуване, преработка и продажба на маслодаен слънчоглед, както и с производство и бутилиране на слънчогледово олио и производство на слънчогледов шрот.

Споразумението е предварително и тепърва ще бъдат обсъждани конкретните детайли и параметри по сделката, като очакванията са тя да бъде завършена през август 2016 г. На този етап цена за придобиването не се уточнява. Сделката ще позволи на "Агрия" да разшири портфолиото си и в областта на преработката на слънчогледови семена, в която до момента групата не развива дейност.

"В рамките на последните 7-8 години обсъждаме и разглеждаме потенциала за развитие на преработвателното направление в дейността ни", обяснява директорът за връзки с инвеститорите на "Агрия" Теодора Иванова. Тя уточнява, че договорената до момента рамка задава най-общи насоки на бъдещото сътрудничество между двете компании, като предстои да бъде извършен задълбочен финансов и юридически анализ.

Споразумението между холдинга и "Кехлибар" е сключено на 11 февруари, става ясно от съобщение на "Агрия" до фондовата борса, където се търгуват акциите й. Придобиваната компания от Лясковец е създадена през 1997 г. от Светломир Тодоров и баща му Илия Тодоров, които притежават съответно 75% и 25% от капитала й. В периода 2009-2011 г. дружеството изгражда две силозни стопанства с общ капацитет за съхранение 15 хил. тона. Фабриката за производство на слънчогледовото олио с марка "Кехлибар" пък има капацитет за преработка на над 30 хил. тона слънчоглед годишно.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души