Регистрация

Осемнадесет български фирми представят продукти на "Зелена седмица" в Берлин

България участва със собствен щанд от 140 кв. м на международното изложение за земеделие, храни и градинарство, което се открива днес

Автор: Регал 14 януари 2016

Вина, ликьор от роза, розова ракия, биосокове, лимонада, локум, сладка, екологичен мед, храни със защитени и традиционни наименования, като панагюрска луканка, филе "Елена", роле "Трапезица", "Кайсерован врат Тракия", и други продукти ще представят български производители на международното изложение за земеделие, храни и градинарство "Зелена седмица", което се открива официално днес, 14 януари, в Берлин. На българския щанд ще се презентират и млечни продукти - био краве кисело мляко, био краве сирене, българско краве, овче и козе сирене и кашкавал от овче мляко.

България участва за 27-ми път със свой собствен щанд на изложението. Той ще бъде разположен на площ от 140 кв. м, а 18 са фирмите, които ще изложат свои продукти на него.

Изложението ще бъде открито за посетители от 15 до 25 януари 2016 г. Тази година за първи път страна партньор е държава от Африка - Мароко, а мотото на световното изложение е "Светът е възможен без глад".

Очаква се над 1600 изложители от 70 държави да представят свои продукти - свежи зеленчуци, риба, меса и млечни продукти, хляб, сладкарски изделия, вина, бира и други спиртни напитки, подправки, козметика. Някои държави изграждат на територията на щандовете си ресторанти и кухни, в които предлагат традиционни специалитети.

"Зелена седмица" включва и директни продажби на селскостопански и биологични продукти.

Българското национално участие се организира от министерството на земеделието и храните, а заместник-министър Васил Грудев ще открие българския щанд.

Организаторите в Берлин очакват събитието да привлече повече от 400 000 посетители и близо 5000 представители на медии от около 70 страни.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души