Регистрация

Как Milde & Еmeka извисиха категорията по качество и стойност

Автор: "Фикосота синтез" 10 януари 2013 , 2 коментара

От 2008 г. насам пазарът на тоалетна хартия ежегодно бележи двуцифрени ръстове

 
Автор: "Фикосота синтез"

От 2008 г. насам пазарът на тоалетна хартия ежегодно бележи двуцифрени ръстове

 
Автор: "фикосота синтез"

Замисляли ли сте се каква марка е тоалетната хартия, която ползвате най-често? През 2012 г. вероятността да сте го направили е много по-голяма, отколкото в началото на 2007 г. Тоалетната хартия се смята за една от най-комодитизираните категории за бързоборотни стоки. Поне доскоро беше възприемана от мнозинството хора като необходимост, при която качеството е без значение, а цената – единствен фактор за избор.

MILDE – свежият полъх на промяната

Milde е лансирана през август 2007 г. с идеята да предложи един различен продукт на българските потребители. Опитът им дотогава се свежда до една марка и до един вид тоалетна хартия – сива, рециклирана, тънка, късаща се лесно и без аромат. В контраст Milde е бяла, от 100% естествен материал, 3-пластова, с красиви цветни шарки и уникални, свежи аромати. Визията на марката е допълнена от атрактивни опаковки и запомнящата се комуникация на красиво момиче в бяло, което мнозина оприличават на балерина. Продуктът и визията на марката бързо привличат потребители и така MILDE поставя основите на примиум сегмента в категорията.

ЕМЕКА – достъпната алтернатива

Успехът на MILDE показва голям потенциал за развитието на пазара към по-качествени продукти. По това време масово продаваните хартии от по-нисък и среден сегмент са значително по-евтини от MILDE. През май 2008 г. "Фикосота синтез" лансира своята втора марка – ЕМЕКА. Основната й цел е да предложи на потребителите високо качество на изгодна цена в ниския и средния ценови сегмент. ЕМЕКА е искрящо бяла, 2-пластова, със свежи аромати и запомнящ се герой – лилавата панда ЕМЕЧО. Атрактивната цена, отличното качество и отличимата комуникация правят ЕМЕКА една от най-запомнените марки в категорията. Марката привлича бързо лоялни потребители, като трупа дял за сметка на марките от по-ниския ценови сегмент. Лансирането на ЕМЕКА допълнително допринася за налагането на по-качествени продукти с по-висока стойност.

Един нов пазар

Успехът на MILDE и ЕМЕКА и тенденциите, които те налагат на пазара на тоалетна хартия, не остават незабелязани от останалите играчи. Примерът на двете марки бързо е последван - появяват се подобия от бяла хартия с аромат. Пазарът се променя коренно. Минималният дотогава пазарен дял на ароматизираните хартии нараства до над половината от категорията. Увеличава се и делът на хартиите с повече пластове, на белите целулозни хартии. Така расте и стойността на категорията, като цяло. От 2008 г. насам пазарът всяка година регистрира двуцифрени процентни ръстове в стойност спрямо предходната.

Първоначално MILDE и ЕМЕКА стартират само с опаковки от четири ролки, а после към портфолиото на марките се добавят опаковки от осем, 16, 24 и дори с 32 ролки. Този асортимент допълнително развива продажбите на големите опаковки за категорията, увеличавайки и единичната стойност на покупка в категорията.

Иновации в статична категория

"Знаеш ли, тоалетната хартия не се е променила нито веднъж, откакто се помня? Винаги е била една и съща. Та какво друго биха могли да измислят?" – така описва категорията герой от популярен американски комедиен сериал. Оказва се, че тоалетната хартия може да е нещо по-различно от най-обикновен евтин продукт, задължителен за всяко домакинство.

От лансирането си MILDE винаги е имала стремежа да бъде марката, която поставя и диктува тенденциите в категорията. В началото на 2010 г. MILDE представя и серия тоалетни хартии с аромати от фината парфюмерия, подкрепени с нова запомняща се комуникация. Така затвърждава позиционирането си на марката с най-хубавите аромати в категорията.

През септември тази година MILDE показа отново, че тоалетната хартия е пазар с голям потенциал за развитие, представяйки новата линия MILDE STYLE – уникални дизайни, съчетани с нов релеф за още по-добра мекота.

И докато MILDE поставя тенденциите на пазара, ЕМЕКА се стреми да достави на потребителите с по-ограничен бюджет продукт, присъщ на по-висок сегмент. Именно тази посока следват и иновациите, представени от марката – по-голяма ролка и брой късове (2009 г.) и добавянето на трети пласт (2011 г.). Освен като качество марката претърпява сериозно развитие и в комуникационно отношение. Следвайки различни атрактивни новини, като лимитирани серии или промоции, ЕМЕЧО участва в уникални и запомнящи се клипове.

Тази кратка, но богата история на двете марки в крайна сметка води до категорични лидерски позиции за MILDE в горния, а на ЕМЕКА в средния ценови сегмент. MILDE и ЕМЕКА стават едни от най-познатите марки в категорията, добавяйки стойност както за потребителите, така и за търговския канал. И докато много категории бележат спад, тоалетната хартия расте и това води до един важен извод – дори малки и на пръв поглед пренебрежими неща, могат да добавят голяма стойност за потребителите.


 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула