Регистрация

На чаша (безалкохолна) бира

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 20 януари 2025

Категорията на безалкохолната бира расте бързо, като достига 8% от европейския и над 1.5% от българския пазар

Фотограф: Георги Кожухаров Дневник

Бутилки с бира с петте олимпийски пръстена, излезли от пивоварната на Anheuser-Busch InBev NV в Белгия, бяха част от Олимпийските игри в Париж през лятото на 2024. За първи път в историята на игрите техен спонсор стана производител на бира - при това предложената от него Corona Cero не съдържа алкохол. Напитката с нулево съдържание на алкохол не бе случаен избор. Това е сегмент от световната бирена индустрия, който расте заедно с тренда за здравословен начин на живот, и производителят логично търси начин да разшири пазарното си присъствие в тази ниша.

Размерът на глобалния пазар на безалкохолна бира нараства от 18.44 млрд. долара през 2022 г. до 20.16 млрд. долара през 2023 г. при общ годишен темп на растеж 9.3%. Безалкохолните бири вече надхвърлят 8% от европейския бирен пазар с неговите близо 50 хил. марки, а за региона на Централна и Източна Европа са най-бързо растящият сегмент за последните седем години, по данни на Global Data.
Какъв е приемът им в България?

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
На чаша (безалкохолна) бира Категорията на безалкохолната бира расте бързо, като достига 8% от европейския и над 1.5% от българския пазар
"Лидл" измести "Кауфланд" и вече е най-големият търговец На 14-ата си година през 2024 веригата със 136 магазина в страната изпреварва по приходи лидера от 13 поредни години