С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пазарът на техника: Застой за неопределено време

Автор: Константин Николов 10 април 2020

Секторът страда от забавени доставки и намалено потребление заради карантината

Shutterstock

Последните два месеца са особено тежки за глобалния пазар на техника. Първо, избухналата епидемия в Ухан доведе до спиране на заводите в Китай, които произвеждат значителна част от електрониката на много от най-известните марки - от Apple до HP и Microsoft, както и много от компонентите, използвани от компании в други държави. Това доведе до спиране на цялата верига на доставките. Отделно пострада и самият китайски пазар, тъй като потреблението рязко намаля заради карантината. И докато епидемията там се забави и голяма част от производството отвори наново, вирусът стигна Европа и буквално затвори целия континент.

Българският пазар на техника не бяга от общите тенденции и първо отчете забавяне на вноса заради коронавируса. Сред засегнатите стоки са най-вече смартфоните и телевизорите, както и лаптопите, където имаше забавяне от около три седмици на вноса. С обявяването на извънредното положение намаляха и продажбите. Повечето магазини на големите вериги останаха отворени без тези в моловете, но с променено работно време и при засилени мерки за сигурност като мерене на температурата и ограничен брой клиенти, за да не се получат струпвания. Всички тези фактори доведоха до спад на физическите продажби. За сметка на това има значително повишение в онлайн потреблението.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите