С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Севан": Потреблението на зърно по света ще скочи с 5-10% заради коронавируса

Автор: Сашка Панайотова 24 март 2020

От компанията износител очакват заради презапасяване и изчерпване на резервите търсенето да се повиши

Фотограф: Цветелина Белутова

Между 5 и 10% ще скочи потреблението на зърнени култури заради презапасяването по време на коронавируса, прогнозира един от най-големите износители на зърно в България. От "Севан" очакват усиленото търсене на зърнени продукти да започне след 2 месеца

"В света има запаси от зърнени култури за около 2-3 месеца напред. След като този резерв намалее, очаквам засилено търсене на зърнени култури на международните пазари заради ситуацията с коронавируса", прогнозира Артур Акопян, съсобственик на "Севан". Компанията е най-големият износител на зърно у нас, като през миналата година е постигнала ръст в износа си със 120 хил. тона, достигайки обем от 1.42 млн. тона зърно.

"Очаквам консумацията на зърно да скочи с около 5-10% в световен мащаб, най-вече заради презапасяването на хората с тези продукти", смята търговецът. "В света имаше голям излишък на зърно през последните няколко години, тъй като производството на зърнени култури изпреварва консумацията. Сега, по време на пандемията, населението обира готовата продукция от магазините. Липсата трябва да се задоволи от производителите, които обикновено държат запаси за около 2 месеца. След този период складовете ще бъдат празни и светът отново ще има нужда от попълване на резервите", казва Акопян.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите