С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Николай Костов: Все още само 1% от аптечните продажби в България стават онлайн

Автор: Десислава Николова 06 януари 2020

Съсобственикът на аптеки "Ремедиум" пред "Капитал"

Фотограф: Надежда Чипева

На фона на 3750 физически аптеки броят на регистрираните за продажби в интернет обекти, които са 69, изглежда пренебрежимо малък. Забележително е, че половината от тях са се появили през последните две години и половина и това следва търсенето на клиентите, които започват да пазаруват все повече онлайн. В момента законодателството не позволява на аптеките да продават лекарства с рецепта онлайн, те имат право да доставят само медикаменти без рецепта, козметика, медицински изделия, диетични и детски храни и консумативи. Асоциацията на собствениците на аптеки от години настоява онлайн аптеките да имат право да доставят и продукти по лекарско предписание, както е в голяма част от западноевропейските страни. Николай Костов е собственик на аптеките "Ремедиум" и председател на Асоциацията на собствениците на аптеки.

Увеличи ли се интересът на клиентите към покупките от онлайн аптеки през последните години?

Интересът към онлайн аптеките се увеличи драстично и съответно броят на онлайн магазините нарасна стремглаво. Вече почти всички големи и средно големи вериги имат онлайн услуги. Реално действащите силни аптеки са 30 на брой. Все още делът им от целия фармацевтичен пазар е много малък – през тях минават 1% от продажбите на лекарства без рецепта, хранителни добавки и козметика, защото все още не могат да се продават лекарства с рецепта. Ако се погледне през призмата на големия фармацевтичен пазар, продажбите онлайн са все още незначителни, но пък в някои категории – на определени хранителни добавки и в дермокозметиката, вече има цели брандове, при които 20% от продажбите минават онлайн. Попадайки онлайн, пациентите имат огромен избор, който не биха имали във всяка аптека. При нас например достъпните онлайн продукти вече са над 33 хиляди на брой.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на сурово-сушените меса е за над 230 млн. лв. за година Категорията с най-голям ръст е луканката. Общите продажби забавят ръста си
Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg Двете компании ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар