С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Веригите за техника: Пазар за 2 млрд. лв.

Автор: Константин Николов 26 ноември 2019

Продажбите на електроника в България продължават да растат, движени от веригите и телекомите

Shutterstock

Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Пазарът на електроника в България продължава да расте, в което няма нищо изненадващо - потреблението се увеличава заради по-високата покупателна способност, а възможностите за покупка на всякакъв вид техника са повече от всякога, независимо дали от физически магазин или онлайн. Доказват го и данните в секторната класация на "Регал" за 20-те най-големи търговци на дребно на електроника. Сред тях са както големите вериги за техника, така и различни онлайн търговци, както и телекомите и хипермаркетите, продаващи такъв тип стоки.

Общите приходи на топ 20 през 2018 г. са достигнали почти 2 млрд. лв. - 1.96 млрд. лв., с 16% повече от предишната година. Само с две изключения всички компании отчитат по-висок оборот за миналата година. Официални проучвания на пазара на електроника на дребно няма, но консултантската агенция Euromonitor му дава близка оценка до класацията на "Регал" - над 1.8 млрд. лв. Ако към топ 20 по приходи обаче се добавят и продажбите на eMAG (работещо през румънско дружество) от порядъка на 100 млн. лв., върхът от 2 млрд. изглежда прескочен.

Целият текст и таблицата са тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Категорията на шоколада в България има перспектива за развитие Средната му консумация е все още под средната за Европа
Празниците за повечето търговски вериги в САЩ няма да са весели Традиционните магазини очакват по-малко приходи през коледния сезон заради нарастващия брой онлайн поръчки