Пазари

Войната на капките за нос

Десислава Николова 01 септември 2019, 12:02

Течащият нос е масов и целогодишен проблем, с който милиони българи се борят с помощта на всички възможни продукти на фармацевтичната индустрия. Това показват данните за пазара на капки и спрейове за нос на световната маркетингова компания IQVIA. За периода от юни 2018 до юни тази година аптеките са продали 6.2 млн. опаковки от 197 различни вида продукти срещу хрема. Така пазарът само на капки и спрейове за нос достига 42.5 млн. лв. (12% годишно увеличение), което прави сегмента на борба с хремата един от малкото с двуцифрен ръст във фармацевтичния сектор.

Зад увеличените продажби се крият не особено приятни фактори като мръсния въздух и алергиите, които превръщат ринита в целогодишно изживяване. Има и много малък сегмент клиенти на аптеките, които ползват продуктите за всекидневна хигиена и за предпазване от вирусите и бактериите. Състезанието за клиенти доведе и до жалба срещу реклама на конкурентен продукт в Комисията за защита на конкуренцията. Полската Polpharma, която продава най-много опаковки капки, обвини чешката Walmark за заблуждаваща реклама на нов продукт. Тази практика не е често срещана във фармацевтичния сектор. И тъй като антимонополният орган разглежда подробно съдържанието на медикаментите и рекламата, а на този пазар се продават изцяло продукти без рецепта, които имат право да се рекламират свободно, целият бранш проследи с интерес първото дело по казуса.

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK