Регистрация

Американски двубой с дъвки

Автор: Мара Георгиева 10 декември 2018

Wrigley от десетилетия има монопол, Mondelez от месец е на българския пазар с марката си Halls

Shutterstock

От десетилетие малкият български пазар на дъвки има един почти абсолютен монополист - американската Wrigley държи 90% от него. Световният №1 лесно разбиваше всякакъв опит за видима конкуренция. От месец друг американски гигант - Mondelez, реши да опита сблъсък и да навлезе на пазара с дъвките си Halls. Оборотите на този пазар не са велики - около 40 млн. лв. за 2017 г. Но печалбите изглеждат вкусни - пазарният лидер години наред отчиташе чисти маржове от 35-40%. А и след 10 години криза и спад в продажбите от тази година консумацията расте, макар и не грандиозно. И докато в развития свят модата на дъвките минава и заради свиването на пушачите, развиващите се държави са новият терен за битка на гигантите в сектора.

Вече и в България

Mondelez, световен вицешампион при дъвките, има няколко глобални марки: Halls, Trident, Stimorol, Hollywood и V6. Досега обаче корпорацията не ги предлагаше в България. Сега тя навлиза едновременно на 10 пазара – в Румъния, България, държавите в бивша Югославия, Албания, с дъвки и бонбони Halls.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България