Пазари

Пазарът на сладолед - концентрация и повече премиум продукти

Мара Георгиева 01 ноември 2018, 16:02

Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Близо 77.5 млн. лв. са общите продажби на компаниите, които през 2017 г. са декларирали, че произвеждат сладолед. Това, сравнено с година по-рано, е спад от 13.6%. В тази категория влизат общо 21 компании, а данните са на базата на целогодишния им бизнес.

Ако се погледнат данните на маркетинговата агенция Nielsen, картината е малко по-позитивна. Според тях пазарът не намалява, а расте с 16.2% в стойност и е достигнал 91 млн. В обем увеличението е 10.7%. Една вероятна причина за разминаването в данните е, че в първия случай компании сами са декларирали продажбите си за цялата година, а във втория агенцията наблюдава пазара само през четири месеца в годината – от май до август. Данните на Nielsen не включват още продажбите на насипен сладолед, от машини, в сезонни туристически обекти. Статистиката не хваща и продажбите в сивия сектор. По тези две причини представители на бранша твърдят, че пазарът на сладолед в страната се оценява на 100 - 160 млн. лв. годишно.

Импулсни и на клечка

Според данните на агенция Nielsen импулсните сладоледи (на клечка, фунийка, чашка) са най-търсени, като продажбите им нарастват с 15.9% и надхвърлят 60.6 млн. лв.

Целият текст заедно таблиците е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK