С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

53% от липсващите в аптеките лекарства вече не се продават в България

Автор: Десислава Николова 11 септември 2018

Пациентите нямат достатъчно информация къде да намерят медикаменти

Фотограф: Цветелина Белутова

Оттеглянето на лекарства от България заради ценовата регулация продължава. Това е причината за липсата на медикаменти в 53% от случаите на издирвано лекарство, показва проучване на Българската асоциация за развитие на паралелната търговия с лекарства и Федерация "Български пациентски форум". Двете организации пуснаха преди три месеца интернет платформа, чрез която пациенти от цялата страна да подават сигнали и заедно да търсят липсващи медикаменти.

Оказва се, че в 53% от случаите издирваните лекарства вече не се продават в България и решението е бързо да се разреши вътреобщностна доставка.

Проблемът с липсващите продукти

Според сигналите на пациентите в 65% от случаите на издирвано лекарство е ставало въпрос за липса на информация дали лекарството се продава в България и къде може да се намери.
"Пациентите търсят лекарство, което никога не е било регистрирано за продажба в България или пък чийто внос или производство отдавна е преустановен. Това става в 28% от случаите. Друг казус е, че в аптеките се търсят лекарства, които се прилагат само в болнични условия. Освен това за много от медикаментите пациентите проверяват само в една-две аптеки и ако в тях ги няма, подават сигнал, а пък лекарствата са налични у търговците на едро и в други аптеки", казва Боряна Маринкова, изпълнителен директор на Българската асоциация за развитие на паралелната търговия с лекарства.

Целият текст е тук

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София