Пазари

Сладоледите: По-европейски и леко по-скъпи

Мара Георгиева 16 юли 2018, 11:31

Растящ пазар, който за втори път изкуши британския гигант Unilever да купи български производител. В случая - великотърновската "Сладоледена фабрика", която произвежда под марката Denny. Предишната покупка беше на "Дарко" преди седем години. За периода се случиха още промени - швейцарската Nestle и британската R&R обединиха бизнеса си със сладолед и така в края на 2016 г. варненският производител стана "Фронери". А от този сезон продава и сладоледите Milka на "Монделийз". Отскоро другият в местния топ 3 - добричката "Изида", предлага Häagen Dazs, след като отдавна внася и продуктите на Mars.

Интересът на световните гиганти вероятно е заради покриването на целия регион, не защото продажбите тук са значими. Оценките за пазара варират между 100 и 160 млн. лв. годишно. Страната не е и голям износител - годишно за по около 10 млн. лв. се продават зад граница. Но пък както в много други сектори трендът е възходящ, като средният и високият клас сладоледи вече се търсят повече.

Колко е сладко

Продажбите в синхрон с икономиката очевидно се качват. При производителите ръстът за 2017 г. е малък: 2% до общо 91 млн. лв. (виж графиките). Но индивидуалната картина е различна: "Дарко" пада силно, докато другите растат.

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK