Регистрация

Продажбите на кафе са се увеличили със 7% до 209 млн. лв. през 2017 г.

Автор: Мара Георгиева 19 февруари 2018

Lavazza и "Кока-Кола ХБК България" откриха обучителен център за кафе специалисти

Фотограф: Анелия Николова

Пазарът на дребно на кафе в България за 2017 г. се оценява на 209.3 млн. лв. и има ръст от 7.1% в сравнение с предходната година. Продадените количества са 10.37 млн. кг, което е с 2.9% повече в сравнение с 2016 г., съобщи Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza. По думите й по-високият ръст в стойност е доказателство за все по-нарастващия интерес към "по-луксозни, изтънчени и скъпи напитки".

Кафе консумират над 95% от пълнолетните българи, като годишното потребление е 3.3 кг на глава от населението. Само 4% от пиещите напитката я предпочитат единствено вкъщи, а 2% - единствено навън, останалите 94% консумират кафе и в дома, и в офиса, и в заведения, като среднодневният прием е по 2.2 чаши, съобщи още Паола Аутиеро.

Най-предпочитани в България са еспресо или късо черно кафе, следвани от дълго черно и кафе с мляко. На четвърто и пето място по предпочитания са разтворимото кафе и капучиното. Най-масово се консумира кафе в офиса, посочи още Паола Аутиеро.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души