Цигареният пазар расте с под 1% през 2017 г.
Фотограф: Надежда Чипева
На пазара има силно разместване на дяловете на компаниите. През май "Булгартабак" завърши сделката за продажбата на марките си за българския пазар на British American Tobacco. Придобиването обаче засега не се отразява добре на местните брандове, докато мултинационалните марки на BAT продължават да растат, особено Rothmans и Dunhill. В същото време от 29.1% през декември 2016 г. през ноември 2017 г. пазарният дял на бившите брандове на "Булгартабак" пада до 25.8%, а този на ВАТ нараства с над два процентни пункта до 14.8%. През декември 2017 г. общият пазарен дял само на ВАТ, която вече консолидира и двата си вида марки – мултинационални и местни, е 40.3%. Преди сделката през пролетта по данни към края на март кумулативният пазарен дял на двете компании беше 41.8%.
Целият текст е тук