С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Цигареният пазар расте с под 1% през 2017 г.

Автор: Десислава Николова 31 януари 2018

Продажбите на българските марки спадат за сметка на чуждите

Фотограф: Надежда Чипева

Продажбите на цигари са отбелязали ръст от 0.8% в стойност през миналата година, показват данните за пазара, с които цигарените компании разполагат. Това е най-ниският ръст през последните пет години, когато легалните продажби отчитаха и двуцифрени ръстове, и то при положение че акцизът и съответно крайната цена на продуктите се повишиха за поредна година. Причината според представителите на бранша е политическата нестабилност, довела до служебно правителство и по-слаб контрол през първите четири месеца на 2017 г. През този период нелегалният пазар е отбелязал ръст, а легалните продажби видимо са спаднали. За поредна година сред нелегалните продукти са неизвестни марки и брандове на гръцката Karelia и българската КТ International (King`s Tobacco).

На пазара има силно разместване на дяловете на компаниите. През май "Булгартабак" завърши сделката за продажбата на марките си за българския пазар на British American Tobacco. Придобиването обаче засега не се отразява добре на местните брандове, докато мултинационалните марки на BAT продължават да растат, особено Rothmans и Dunhill. В същото време от 29.1% през декември 2016 г. през ноември 2017 г. пазарният дял на бившите брандове на "Булгартабак" пада до 25.8%, а този на ВАТ нараства с над два процентни пункта до 14.8%. През декември 2017 г. общият пазарен дял само на ВАТ, която вече консолидира и двата си вида марки – мултинационални и местни, е 40.3%. Преди сделката през пролетта по данни към края на март кумулативният пазарен дял на двете компании беше 41.8%.

Целият текст е тук

Събития
Retail in detail 2018

Retail in detail 2018

Transforming Retail Together. How to Adapt to the New Frontiers

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София