Пазари

Големият сладък конкурент на захарта

Кристиян Стефанов 16 август 2017, 15:09

През последните години поради по-големия достъп до информация все повече хора осъзнаха неблагоприятните ефекти от използването на захарта. Освен изкуствени подсладители дълго време нямаше широко приета алтернатива на захарните продукти. Въпреки това през последните години екстрактът от стевия набира популярност, пише Bloomberg.

Заместител с възможности

Подсладителят стевия често е рекламиран като екстракт от растение, като също почти не съдържа калории. Въпреки че е 200 пъти по-сладка от захарта, гликемичният индекс на стевията е нула, което я прави и годна за консумация и от диабетици.

Консумацията на стевия се е увеличила три пъти между 2011 г. и 2016 г. според данни от Euromonitor International. Годишните продажби на този подсладител са 4 млрд. долара, което е все още твърде малко на фона на целия пазар от 150 млрд. Докато все още продажбите на стевия не са огромни, компании като Cargil и ED&F Man Holdings смело инвестират в комерсиализирането на продукта. Според тях най-голямата пречка пред консуматорите е силната наситеност на подсладителя, който често оставя горчив привкус.

През 2008 г. американската Комисия по храните и лекарствата обявява стевията като безопасна за ползване в храни и напитки. Същата година една от най-големите компании в селското стопанство - Cargill, започна да предлага Truvia, подсладител, базиран на стевия. През 2011 г. търсенето на стевията се увеличава и Европейската комисия също одобрява подсладителя.

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK