С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Колко и каква храна ни е нужна за евентуална карантина

Автор: Капитал 10 март 2020

Паниката води до неразумно потребителско поведение и излишно презапасяване с продукти. Затова вижте примерни списъци на институциите в Германия и Австрия

Reuters

Страхът и паниката водят до нерационално поведение както на борсите, така и на всекидневното пазаруване на потребителите. Това отдавна е известно, а притесненията около коронавируса за пореден път го доказаха. Първо в Китай, след това в Австралия, Италия, Австрия, Германия и други европейски страни супермаркети започнаха да се изпразват. Стигна се и до някои локални куриози - например френетичното запасяване на австралийците с огромни количества тоалетна хартия без никакво разумно обяснение за този феномен.

В последните дни и в българските хипермаркети се забелязват препълнени с трайни стоки колички и опразнени щандове с определени продукти.

Запасяването с известно количество храни, разбира се, не е лишено от смисъл - особено ако човек бъде диагностициран и се наложи веднага да се самоизолира. Също така разрастването на епидемията може и да наруши някои вериги за доставки и да доведе до временна липса на определени продукти. Не на последно място, самото пазаруване по време на епидемия крие известни рискове - близък контакт с хора, докосване на продукти и повърхности, които много други хора са докосвали, и т.н.

Мнозина обаче нямат ясна представа от колко и от каква храна се нуждаят в случай на карантина. А това крие риск от презапасяване и изхвърляне на храна с изтекъл срок на годност впоследствие, както и от излишни разходи.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите