С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Google за пореден път е най-силният бранд на националния пазар

Автор: Регал 27 май 2021

С независимо проучване на потребителския сегмент на българския пазар стартира осмото издание Superbrands Bulgaria 2021/2022

[Superbrands Bulgaria]

Световната интернет търсачка Google за пореден път не отстъпва лидерската позиция сред най-силните марки в България, а "Девин" за първи път е начело сред българските брандове. Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands. Проучването се провежда за осми пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2021/2022.

Само още един български бранд - bTV, е в престижната класация Топ 20. За целите на изследването номинираните марки бяха позиционирани в 27 категории. Глобалната организация предоставя право само на квалифицираните брандове да участват в официалната публикация за България за 2021/2022 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови и публични комуникации, за да демонстрират сред потребителите и партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:

Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrand трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ
Май 2021 г.
МАРКА КАТЕГОРИЯ - СЕКТОР
GOOGLE 1 Интернет (търсачка)
COCA-COLA 2 Напитки - безалкохолни
FACEBOOK 3 Интернет (социална мрежа)
LIDL 4 Търговски вериги и центрове
ADIDAS 5 Облекло и обувки
BOSCH 6 Електродомакински уреди
ARIEL 7 Стоки за бита
SAMSUNG 8 Технологии
OMV 9 Търговия с горива
HEINEKEN 10 Напитки - бира
NIVEA 11 Козметични продукти
DEVIN 12 Напитки - минерални води
KAUFLAND 13 Търговски вериги и центрове
MILKA 14 Храни - шоколад
APPLE 15 Технологии
BTV 16 Медии - телевизия и радио
BAYER 17 Фармация и медицина
SHELL 18 Търговия с горива
NIKE 19 Облекло и обувки
NESCAFE 20 Напитки - кафе и чай

ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ И СЕКТОРИ
Май 2021 г.
AUDI | Автомобили
GOOGLE | Интернет
NIVEA | Козметични продукти
КАПИТАЛ | Медии - вестници и списания
BTV | Медии - телевизия и радио
COCA-COLA | Напитки - безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН | Напитки - безалкохолни / минерални води
HEINEKEN | Напитки - бира
DOMAINE BOYAR | Напитки - вина
JOHNNIE WALKER | Напитки - високоалкохолни / уиски
ABSOLUT VODKA | Напитки - високоалкохолни / водка
LAVAZZA | Напитки - кафе
ADIDAS | Облекло, обувки
OMV | Търговия с горива
TURKISH AIRLINES | Пътуване - авиокомпании
АЛБЕНА | Пътуване - хотели, курортни комплекси
HAPPY | Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР
"ИВАН ВАЗОВ"
| Свободно време и забавления
ARIEL | Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD | Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH | Стоки за бита / електродомакински уреди
ЯВЛЕНА | Недвижими имоти
VIVACOM | Телекомуникации
SAMSUNG | Технологии
TECHNOPOLIS | Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL | Търговски вериги и центрове
BAYER | Фармация и медицина
VISA | Финансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСК | Финансови услуги / банки
SDI | Финансови услуги / застраховане
ВЕРЕЯ | Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ | Храни / месни продукти
DERONI | Храни / консервирани храни
MILKA | Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX | Часовници и аксесоари
Глобалната организация Superbrands

Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят.
През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.

Какво означава Superbrand?
Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и именно в тях са готови да инвестират. Superbrands символизира качество, надеждност и различие.

Изданията Superbrands
Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като Библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята, развитието и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори.

Почетните награди Superbrands
През 2015 г. Superbrands Bulgaria учреди две почетни награди: за промоцията на бранда България и на българската култура по света и за значим социален принос към обществото. Първите носители на почетните отличия са футболната звезда Димитър Бербатов и талантливият млад диригент Йордан Камджалов.
През 2017 г., тенис звездата Григор Димитров беше отличен с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Оперната прима Веселина Кацарова получи почетен приз за принос в промоцията на българската култура по света.
През 2019 г. най-бързата ни лекоатлетка Ивет Лалова беше отличена с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Българският учен проф. Владимир Кефалов получи почетен приз за промоцията на българската наука по света, за фундаментален принос в изучаването на ретината на окото.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
"Фантастико" инвестира 25 млн. лева в нов търговски комплекс в Перник Това е 45-и супермаркет за българската верига, която има магазини в София, Кюстендил, Елин Пелин и Банкя и строи нов обект в Ботевград