Google за пореден път е най-силният бранд на националния пазар
[Superbrands Bulgaria]
Само още един български бранд - bTV, е в престижната класация Топ 20. За целите на изследването номинираните марки бяха позиционирани в 27 категории. Глобалната организация предоставя право само на квалифицираните брандове да участват в официалната публикация за България за 2021/2022 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови и публични комуникации, за да демонстрират сред потребителите и партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:
Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrand трябва да демонстрира:
Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ
Май 2021 г.
МАРКА | КАТЕГОРИЯ - СЕКТОР | |
1 | Интернет (търсачка) | |
COCA-COLA | 2 | Напитки - безалкохолни |
3 | Интернет (социална мрежа) | |
LIDL | 4 | Търговски вериги и центрове |
ADIDAS | 5 | Облекло и обувки |
BOSCH | 6 | Електродомакински уреди |
ARIEL | 7 | Стоки за бита |
SAMSUNG | 8 | Технологии |
OMV | 9 | Търговия с горива |
HEINEKEN | 10 | Напитки - бира |
NIVEA | 11 | Козметични продукти |
DEVIN | 12 | Напитки - минерални води |
KAUFLAND | 13 | Търговски вериги и центрове |
MILKA | 14 | Храни - шоколад |
APPLE | 15 | Технологии |
BTV | 16 | Медии - телевизия и радио |
BAYER | 17 | Фармация и медицина |
SHELL | 18 | Търговия с горива |
NIKE | 19 | Облекло и обувки |
NESCAFE | 20 | Напитки - кафе и чай |
ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ И СЕКТОРИ
Май 2021 г.
AUDI | | | Автомобили |
| | Интернет | |
NIVEA | | | Козметични продукти |
КАПИТАЛ | | | Медии - вестници и списания |
BTV | | | Медии - телевизия и радио |
COCA-COLA | | | Напитки - безалкохолни / газирани безалкохолни напитки |
ДЕВИН | | | Напитки - безалкохолни / минерални води |
HEINEKEN | | | Напитки - бира |
DOMAINE BOYAR | | | Напитки - вина |
JOHNNIE WALKER | | | Напитки - високоалкохолни / уиски |
ABSOLUT VODKA | | | Напитки - високоалкохолни / водка |
LAVAZZA | | | Напитки - кафе |
ADIDAS | | | Облекло, обувки |
OMV | | | Търговия с горива |
TURKISH AIRLINES | | | Пътуване - авиокомпании |
АЛБЕНА | | | Пътуване - хотели, курортни комплекси |
HAPPY | | | Ресторанти и кафенета |
НАРОДЕН ТЕАТЪР "ИВАН ВАЗОВ" | | | Свободно време и забавления |
ARIEL | | | Стоки за бита / битова химия |
IDEAL STANDARD | | | Стоки за бита / санитарен фаянс |
BOSCH | | | Стоки за бита / електродомакински уреди |
ЯВЛЕНА | | | Недвижими имоти |
VIVACOM | | | Телекомуникации |
SAMSUNG | | | Технологии |
TECHNOPOLIS | | | Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника |
LIDL | | | Търговски вериги и центрове |
BAYER | | | Фармация и медицина |
VISA | | | Финансови услуги / кредитни карти |
БАНКА ДСК | | | Финансови услуги / банки |
SDI | | | Финансови услуги / застраховане |
ВЕРЕЯ | | | Храни / млечни продукти |
МАДЖАРОВ | | | Храни / месни продукти |
DERONI | | | Храни / консервирани храни |
MILKA | | | Храни / шоколадови и захарни изделия |
ROLEX | | | Часовници и аксесоари |
Глобалната организация Superbrands Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят. През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands. Какво означава Superbrand? Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и именно в тях са готови да инвестират. Superbrands символизира качество, надеждност и различие. Изданията Superbrands Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като Библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята, развитието и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори. Почетните награди Superbrands През 2015 г. Superbrands Bulgaria учреди две почетни награди: за промоцията на бранда България и на българската култура по света и за значим социален принос към обществото. Първите носители на почетните отличия са футболната звезда Димитър Бербатов и талантливият млад диригент Йордан Камджалов. През 2017 г., тенис звездата Григор Димитров беше отличен с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Оперната прима Веселина Кацарова получи почетен приз за принос в промоцията на българската култура по света. През 2019 г. най-бързата ни лекоатлетка Ивет Лалова беше отличена с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Българският учен проф. Владимир Кефалов получи почетен приз за промоцията на българската наука по света, за фундаментален принос в изучаването на ретината на окото. |