С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • България
  • Активни потребители: Само три от 21 препарата за дезинфекция на ръце отговарят на изискванията на СЗО

Активни потребители: Само три от 21 препарата за дезинфекция на ръце отговарят на изискванията на СЗО

Автор: Мара Георгиева 29 април 2020

Цената за един литър варира от 15 до 259 лева, показва проучване на неправителствената организация

Фотограф: Юлия Лазарова

От 21 изследвани проби на препарати за дезинфекция на ръце само три (Clean hands gel на фирма "Дива 691", "Бочко" на "Лавена" и Biotrafe maxi protect на "Биотрейд България") съответстват напълно на препоръките на Световната здравна организация за 70% концентрация на алкохол. Това показва проучване на асоциация "Активни потребители" през април тази година, в което са участвали продукти, закупени от магазини, аптеки и бензиностанции в София. Неправителствената организация е направила проверка на етикетите, лабораторно изследване за наличието на метанол, етанол, пропанол и изопропанол, както и количествен анализ на алкохолите.

"Всеки производител може да изпълнява каквато си иска рецепта и това не е укоримо, не е наказуемо, защото липсват задължителни стандарти. Ние сме използвали критериите на СЗО, като си даваме сметка, че това не е "Божият глас", а е препоръчително, но нямаме друг репер", коментира за "Капитал" Богомил Николов, председател на "Активни потребители".

Лабораторните анализи

При всичките 21 търговски марки, участвали в проучването, чрез хроматография е определена концентрацията на алкохолите.

Целият текст и таблицата са тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Портокаловият сок е най-поскъпналата борсова стока през годината Цената му се е повишила с 35% заради проблемите с доставките от големите производители
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"