С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • България
  • Защо лекарите и фармацевтите влязоха в конфликт за генеричното заместване на лекарства

Защо лекарите и фармацевтите влязоха в конфликт за генеричното заместване на лекарства

Автор: Десислава Николова 07 април 2020

Първата причина беше липсата на медикаменти в аптеките, след това към нея се насложиха и допълнителни мотиви

Фотограф: Велко Ангелов

В. приема бизопролол, платен от здравната каса. Това е т.нар. бета-блокер, широко използван в лечението на пациенти с кардиологични проблеми. НЗОК плаща за него най-много 2.05 лв. за необходимото количество за месец, останалата част от цената на опаковката пациентите си доплащат сами. Лекарството има в групата един оригинален продукт и още осем генерични такива.

През последните месеци доставките на всички лекарства за аптеките започнаха да стават нередовни заради кризата с коронавируса. Междувременно пациентите бяха посъветвани да не ходят всеки месец при личните си лекари за рецепти и да ползват рецептурните си книжки като рецепта. Точното търговско наименование на лекарството на В. обаче в момента не е налично. Той се страхува да отиде при личния си лекар, за да не се зарази случайно в медицинския център, докато чака преглед. Фармацевтът обаче не може да му даде едно от другите осем лекарства, защото в рецептата е записано точно определено търговско име, и го връща от аптеката. Ако го направи, ще наруши лекарствения закон и аптеката може да бъде затворена за това нарушение. Началникът на кризисния щаб ген. Венцислав Мутафчийски изрично подчерта, че ще се отнемат разрешителните на аптеките за продажба на лекарства без съответната рецепта.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазар за над 150 милиона лева Продажбите на храни за домашни любимци са с двуцифрен ръст през последните години
eMAG отвори първия си магазин в София Онлайн търговецът откри обект в "Сердика мол", но обмисля и още в други градове