С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

История за компания, академик, професор и "Метро"

Автор: Десислава Николова 02 април 2020

Имуностимулатор комбинира български разработки от 80-те години на миналия век и пробиотик от последните две години. Веригата го продава без надценка

Проф. Шекерджийски (вдясно), Атила Йенисен (в средата) и Кирил Петков се надяват продуктът да може да подпомогне имунитета на техните клиенти
Фотограф: Цветелина Белутова

Един от най-динамичните сегменти в аптеките, на стойност около 300 млн. лв. годишно, е този на хранителните добавки. Те нямат претенцията, че лекуват каквото и да било заболяване или да служат за профилактика, но според закона за храните имат право да се регистрират като продукт, подпомагащ здравето в определен аспект. Заради строгите лекарствени регулации, които изискват клинични изпитвания, множество данни за въздействието, а накрая и държавата да определя и следи цената на продукта, множество лекарства без рецепта се пререгистрираха като хранителни добавки. За това се изисква само регистрация на етикета и листовката и реклама, изрично посочваща, че продуктът не лекува. Така производителят може да продава продукта на каквато цена пожелае и във всички възможни канали, а онези, които вярват, че добавката им помага, да го купуват. Обикновено средната цена на една опаковка хранителна добавка е по-висока от тази на лекарство без рецепта, тъй като клиентите на аптеките, дрогериите и супермаркетите в България вярват в народната медицина и силата на природните съставки, от които се твърди, че са съставени добавките.

Без каквито и да било претенции, че става въпрос за панацея или лекарство, което лекува, разказът за една от най-новите добавки финишира в необичаен ход на веригата хипермаркети "Метро" - да продава продукт без нито стотинка търговска надценка. Продуктът се нарича "ProViotic Имуноактив", регистриран е като хранителна добавка и вече се продава в "Метро" и още няколко вериги хипермаркети.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазар за над 150 милиона лева Продажбите на храни за домашни любимци са с двуцифрен ръст през последните години
eMAG отвори първия си магазин в София Онлайн търговецът откри обект в "Сердика мол", но обмисля и още в други градове