С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Акцията на митниците в алкохолните заводи - без нови едри нарушители

Автор: Вера Денизова 11 март 2019

Проверени са 41 данъчни склада към производители, но освен вече обявените три, в други съществени нередности няма

Фотограф: Велко Ангелов

Започналите в края на миналата година от Агенция "Митници" планови проверки на производителите на алкохол в страната са приключили, но освен вече публично известните запечатани инсталации във винпромите в Карнобат, Поморие и Славянци други не са открити. Това става ясно от отговор на агенцията до "Капитал".

Митниците са проверили общо 41 данъчни склада с предмет на дейност производство на етилов алкохол и дестилати. Проверките започнаха в края на миналата година, като тогава за кратко бяха запечатани част от инсталациите във винпром "Черноморско злато" в Поморие, както и във "Винекс Славянци".

Няколко месеца преди това агенцията затвори и обектите на "Винпром Карнобат" като продължение на разследването срещу собственика Миню Стайков. Впоследствие обаче Районният съд в Карнобат реши два от заводите да отворят - фабриката за бутилиране в село Венец и винозаводът в Церковски, част от "Винпром Карнобат".

Няколко дни след началото на самата проверка мощностите на винпром "Черноморско злато" също бяха разпечатани от самите митници. Те бяха затворени, защото бяха открити технологично заложени кранчета на инсталациите, от които според агенцията е можело да се точи алкохол. "След първоначалното затваряне мощностите бяха разпечатани и не последваха никакви наказателни действия от митниците, тъй като се оказа, че няма нищо незаконно и че тези кранчета не могат да служат за източване", коментираха от "Черноморско злато".

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София