Регистрация

Износът нараства с едва 1.2% през 2018 г.

Автор: Лилия Игнатова 13 февруари 2019

Слабият темп идва от намаляващи продажби на горива и оръжия в трети страни, докато експортът на машини в ЕС се увеличава

Продажбите на български стоки зад граница нарастват с едва 1.2% през 2018 г., сочат предварителните данни на Националния статистически институт (НСИ). Слабият темп се дължи основно на намаляващ износ на продукти към държави извън ЕС. Спрямо 2017 г. сумата на продажбите се понижава с 12.5%, в резултат на по-ниските количества експорт на горива и оръжия.

Междувременно българският износ към страните от ЕС се увеличава с 9.2% до 37.7 млрд. лв. към края на годината, като така общата стойност на продажбите в чужбина доближава 55.3 млрд. лв. Подробни данни за експорта към ЕС през декември все още няма, но данните към ноември показват, че най-голям принос за растежа през годината имат продажбите на машини, апарати и части - 2.9 пр. п., а сумата надвишава 7.3 млрд. лв. при 6.4 млрд. година по-рано.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души