С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Бизнесът на най-големите 100 търговеца на дребно е пораснал с 10% за година

Сумарният им приход достига 10 млрд. лв
Автор: Зорница Маркова 19 септември 2018

Статията е част от класацията на най-големите търговци в България "Регал 100". Поръчайте изданието на хартия или в pdf формат ТУК


Класациите са хубаво нещо. Дават обективна преценка за това кой как се е справил през изминалата година, показват успешните и по-малко успешните участници. Служат за мотивация, подхранват конкуренцията, която по правило е здравословна. Показват и общата картина – дали бизнесът расте, или намалява.

"Регал 100" е класация, която подрежда основните играчи в сектора търговия, разделени в пет групи: бързооборотни стоки, мода, стоки за пълното обзавеждане на дома, козметика и техника. С тази класация за втора поредна година се стараем да направим пълна дисекция на търговията в България и да покажем общата картина. А тя е добра – бизнесът на най-големите сто компании е пораснал с десет процента и надминава 10 млрд. лв. Кръстихме тази тенденция "Щастливото 10".

Информацията за петте подсектора показва какви са били оборотите и печалбите за 2017 г. и как се променят те спрямо предходни години. Освен това показваме кои са основните стоки, които компаниите продават, както и какъв дял от оборотите им са те. Тази информация е полезна както за самите търговци – мерят сили с конкуренцията, така и за техните партньори – ориентират се кой кой е на пазара.

В контекста на това кои са най-големите вериги в България представяме и доклада на Deloitte, в който е показан бизнесът и новите тенденции в международен план.

Другите теми в броя съдържат полезна информация за компаниите от целия ритейл сектор. Рубриката "Консулт" е посветена на това как български производители могат да налагат свои продукти на международните пазари. Показани са и някои положителни примери на вече познати бг марки в чуждите страни.

Регулаторните теми са посветени на два казуса. Единият е за промяна на европейските правила за обозначаване на съставките на храните. Другата поглежда напред в бъдещето, когато търговците и производителите все повече ще се конфронтират с темата за отпадъците и техните алтернативи.

По традиция в броя са представени данни за развитието на няколко пазара за храни – трайни колбаси, пилешко месо и перилни препарати.

Първите страници от класацията можете да видите ТУК
РЕГАЛ 100 - КЛАСАЦИЯ НА НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ТЪРГОВЦИ В БЪЛГАРИЯ

Освен ТОП 100 на най-големите търговци, класацията включва разбивка по 5 основни сектора:

- Бързооборотни стоки
- Дрогерии, козметика и аптеки
- Мебели
- Техника
- "Направи си сам" и строителство
Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки