Регистрация

Наемите на търговски площи в София се увеличават

Автор: Мария Иванова 16 май 2018

През 2017 г. фокусът на инвеститорите постепенно ще се измества към офис сегмента, прогнозират от Forton

Фотограф: Надежда Чипева

Липсата на нови търговски площи, които да бъдат предложени на пазара в столицата, движи нагоре наемите на такъв тип обекти през първото тримесечие на 2018 г. Това показва анализ на консултантската компания за бизнес имоти Forton, която е стратегически партньор на Cushman&Wakefield за България и Македония. Според наблюденията им, след като през миналата година бяха сключени рекорден обем инвестиционни сделки в сегмента, сега пазарът е подчинен на желанието на новите собственици да затвърдят позициите си, а растящите доходи на населението и увеличаващото се потребление допринасят за развитието в сектора.

"Наемите на първокласни площи – в търговските центрове и по търговските улици в София, се движат плавно нагоре поради липсата на ново предлагане", коментира Иван Граматиков, който е мениджър "Търговски площи" във Forton. По думите му магазини с площ между 100 и 200 кв.м на добра локация в центъра на столицата се отдават при средни цени от 50 евро/кв.м, а в търговските центрове средният наем за подобни обекти е около 32 евро/кв.м. "Реалната запълняемост в добре представящите се обекти е почти 100%", допълва той.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души