Регистрация

Кои спечелиха международните награди за иновации "Продукт на годината"

Автор: Регал 24 април 2018

Победителите се излъчват от независим, национално представителен потребителски вот

За втори пореден път у нас бяха раздадени престижните международни награди за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината". Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 страни с една и съща цел: да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите.

Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респондента, следвайки уникалната методология на програмата.

Във второто издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 16 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.

ПОБЕДИТЕЛИТЕ В "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА" 2018
КАТЕГОРИЯПОБЕДИТЕЛКОМПАНИЯ
Млечни продуктиСкирЛидл България
ПрахосмукачкиБезжична прахосмукачка BCH65PET, BoschБСХ Домакински уреди България
Почистващи препаратиSAVO ‘LIVING HYGIENE’ – Серия спрейове и препарати за подUnilever
Тоалетни блокчетаDomestos Power 5Unilever
Грижа за лицеКомплект грижа за кожата NovAge Bright SublimeOрифлейм България
Моторни маслаShell Helix HX8 ECT 5W-30Orbico Bulgaria
СладкаШипков мармаладЛидл България
МатрациДОРМЕО АйМемори SСтудио Модерна България
Бебешки пелениPampers PantsProcter & Gamble
Перилни препаратиAriel 3in1 PODS LavenderProcter & Gamble
ОмекотителиLenor Inspired By Nature
Fabric Softener
Procter & Gamble
Препарати за съдовеFairy LemonProcter & Gamble
Медицински изделия и лекарствени продукти за децаДжуниър-Ангин близалкиPHOENIX Pharma EOOD
Безалкохолни напиткиFUZETEAКока-Кола България
Банкови картиДебитна карта за деца и тийнейджъриПърва инвестиционна банка
ХлябЗеленчуков хлябЛидл България

За ползите от отличието

"Червеното лого "Продукт на годината" е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите - сподели Ралица Бехар, представител на "Продукт на годината" за България. - Международната програмата за иновации в потребителския сектор все още прави първите си крачки в България, но само за една година разпознаваемостта и доверието към логото от страна на потребителите е значително, според независмото национално представително проучване на Nieslen Bulgaria".

Условия за участие

Конкурсът за най-голямата международна награда за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината" се провежда ежегодно в България. В него могат да участват продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца. Те трябва да демонстрират иновации в една или в повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др.

Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата "Продукт на годината" и възможността да използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата.

Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (победителите и финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.
ЗА PRODUCT OF THE YEAR

Програмата "Продукт на годината" е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. Той създава уникална маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 30 години програмата успешно се реализира в десетки страни, включително и на ключовите пазари: САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. дебютира и в България.
ФОКУС ВЪРХУ ИНОВАЦИИТЕ

Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата "Продукт на годината", трябва да демонстрират иновация в своята категория. Тя може да се съдържа във функцията, дизайна или опаковката на продукта. Кандидатствалият продукт/услуга може да бъде напълно нов(а) на пазара или да бъде добавена полезна иновация към вече съществуващ продукт/услуга, като нова съставка, нова формула, нова функция или по-добра опаковка. При услугите това може да бъде или нова, или подобрена версия на вече съществуваща услуга. Не е задължително иновацията да е революционна, достатъчно е да прави живота на потребителите по-добър и по-лесен.
ПРОУЧВАНЕТО

"Продукт на годината" си партнира с авторитетната агенция за маркетингови проучвания
Nielsen Bulgaria, за да изследва национално представителна извадка на българските потребители. Проучването има за цел да оцени:
- Кой е най-атрактивният продукт/услуга? (25% от общия вот),
- Кой е най-иновативният продукт/услуга? (25% от общия вот),
- Удовлетвореността на потребителя от съответния продукт/услуга (50% от общия вот).
РАЗПОЗНАВАЕМОСТ И ДОВЕРИЕ КЪМ ЛОГОТО "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА"

През септември 2017 г. Nielsen Bulgaria проведе национално представително проучване за разпознаваемост и за доверието към логото*. Ето и основните изводи от проучването:
- Всеки втори потребител вече е чувал за "Продукт на годината" само след първото издание на програмата;
- 59% от респондентите са виждали логото "Продукт на годината";
- 69% смятат, че продукт с червеното лого е по-добър от други аналогични продукти без логото;
- 72% от респондентите смятат, че продукт с логото е с по-добро качествоот други аналогични продукти без логото;
- 74% от респондентите биха предпочели продукт с логото при избор за покупка между два продукта
- Всеки пети вече е закупил продукт с логото "Продукт на годината";
- Всеки трети, закупил продукт с логото "Продукт на годината", твърди, че но има съществено значение за неговия избор;
- Половината от потребителите биха закупили продуктс логото "Продукт на годината", а останалите биха обмислили закупуването му.
Ролята на журито е да разгледа отговорно кандидатурите на всички продукти и да се увери, че само тези с истински иновации и нововъведения преминават към фазата на националното потребителско проучване. Членовете на журито не участват във финалното потребителско проучване, осъществявано от Nielsen Bulgaria.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души