Регистрация

Интересът към месните традиционно-специфични продукти зад граница расте

Автор: Регал 29 февруари 2016 , 10 коментара
Това казаха производители от сдружение "Традиционни сурово-сушени месни продукти", някои от които реализират продуктите си в над 10 европейски страни

От месните продукти с традиционно-специфичен характер най-голям е интересът към филе "Елена", затова 16 от членовете на сдружение "Традиционни сурово-сушени месни продукти" са се регистрирали като ползватели на технологията. Това казаха производители от сдружението по време на приключилото в неделя изложение за храни и напитки "Фудтех", където организацията имаше общ щанд.

От "Димитър Маджаров" и "Белла България" посочиха, че изнасят от традиционния асортимент в над 10 страни в Европа, като най-големи са продажбите в Англия, Испания и Кипър. Филе "Елена", "Кайсерован врат Тракия", роле "Трапезица" и "Панагюрска луканка" са интересни най-вече за българите зад граница, но производителите са амбицирани да ги наложат и за местните консуматори, казват от двете компании.

И четирите продукта са по традиционни рецептури, с непроменен начин на производство в продължение на над 25 години, със специфични подправки и технология на сушене и овкусяване. Продуктите се разпознават по синия знак и надписът "Храна с традиционно специфичен характер". Знакът е поставен на видно място на етикета и е гаранция, че производителят спазва стриктно стандарта за производство – по отношение на вложена суровина, технология на производство и използвани подправки.

Производството на храни с традиционно-специфичен характер се подчинява на строго определени правила. Първото от тях гласи, че могат да бъдат произвеждани само от фирми, които членуват в специално създадено сдружение. По правило тези сдружения са отворени и към тях могат да се присъединяват нови членове.

Второто изискване е стриктно спазване на рецептурата, технологията и условията за производство, описани в съответната документация, с която се иска защита в Брюксел.

Членството в сдружение дава възможност за вътрешен контрол над производителите. Основният контрол обаче е възложен на външни сертифициращи организации, които се одобряват от министъра на земеделието и храните. Веднъж годишно те проверяват дали производителите спазват правилата и описаните характеристики, които определят традиционно-специфичния характер на съответната храна. Проверките се заплащат от производителите, които подлежат на контрол и от Българската агенция по безопасност на храните.

Сдружение "Традиционни сурово сушени месни продукти" е създадено в 2009 година. В него участват 22 български месопреработвателни предприятия. Целта му е да запази традициите в производството на български месни продукти и да ги популяризира зад граница.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
The Body Shop: от София към Испания и Португалия Българският франчайзьор ще организира бизнеса на компанията на Иберийския полуостров